Nuffnang Ads

Tuesday, November 26, 2013

Day trip : Melaka



Salam.

Belum habis cerita melaka. hahah. Maklumlah tgh bosan. Tujuan aku ke melaka sabtu lepas adalah saja-saja. heheh. Wife ajak sabtu, aku malas. Jadi aku janji ahad. Pagi3 dh sibuk nak gerak awal. Pada aku Melaka tak banyak berubah. Masih sama, tapi aku perasan ade sikit perubahan/ naik taraf bangunan.  Jadi mungkin bila dh siap nanti lagi cantik. Yg tak best Melaka makin jem. hehehe.






Day trip ke Melaka ni mcm JJCM je aku rasa. Asik makan je sampai kembung perut. Tak cadang nak tido ke apa. sbb dekat sangat dh dgn somban. +- 45min je. Tu pon aku lalu jalan kmpg Rembau/ Alor Gajah sedap sikit bawak lalu kampung2.


Kedai pertama aku tuju : Ee Ji Ban Rice ball tu. Yg kedua ini :


KLEBANG COCONUT SHAKE. 


Last oct pegi baru perasan dah ade pintu gerbang besar. Majuuu. Bagus2.. hehehe



Benda wajib amik, Nasi lemak daun pisang & karipap.






Kami minum n makan nasi lemak tu. Lepak dlm 30min. Klebang coconut shake ni mmg wajib singgah la klu kat melaka. Aku klu ke sini minum n tapau terus. Beli banyak2 simpan dlm peti rumah. hehehe. Nikmattt.



Lokasi seterusnya bila kat Melaka mestilah Kuih Keria Haji Jalil yg popular tu. Sampai skrg aku tak paham kenapa wife aku suka sangat? sekali beli rm5.00


Ini rupa Kuih Keria salut gula melaka. Sebiji rm0.50sen.



Tapau jugak. heheheh.





Lepas dh kenyang. Kami sambung pusing2 dlm kereta sekitar town melaka. Saja tengok org. Klu berhenti park kene jalan kaki jauh. Cuti skolah lagi. Full.. Jadi drive sambil jalan2.. hehe. 

Petang sikit dalam Jam 6, kami menuju ke ASAM PEDAS CLAYPOT.



Kedai ni buka petang ke malam agaknyalah sbb masa aku dtg tu baru susun meja. Ade lagi satu kedai asam pedas berdepan Claypot ni - ASAM PEDAS POKOK BESAR, time aku nak balik 7pm tu baru nak bukak. Mmg camtu kot.. Satu aku suka pasal kedai Claypot ni servis dia laju. Oder je tunggu tak lama dah siap. Walhal masa tu punya lah ramai manusia. Aku duduk tak sampai 5min, Full house kat luar tu. 



Oder ni : Set Nasi 2 ( Nasi, Sayur, Telur asin, sambal belacan), Telo dadar. Ikan Jenahak isi asam pedas utk isteri, Ikan Pari utk aku, Teh o panas 2. Total makan RM 30.00. Aku tengok dia kira semangkok Claypot Ikan Jenahak & Pari tu RM8.50. Oklah kot. Kuah dia pekat, pedas sedap. heheh. Boleh repeat lah lps ni.


Ok tu je lah Day trip ke Melaka. dah selalu sangat buat trip melaka, sampai rasa jemu lah. Tapi klu sesaja nak jalan2 lepak ok je.. hehehe.






















No comments: