Nuffnang Ads

Saturday, June 14, 2014

Kedai Tayar Murah ( Kedai Papan)



Kedai Tayar murah yang aku pergi ni dikenali sbg "kedai papan". Ni pon yang bgtau aku member2... Kedai ni boleh kata dah popular sangat.. Baru skrg aku pergi. Sebelum ke kedai papan ni.. Mestilah aku dah survey dulu.. harga tayar 15' Yokohama dekat kedai area Bangi RM 240/ sebiji.. kat kedai papan ni RM200. Oklah kot pada aku.. 



Nama kedai:

KLANG HIN LEONG SDN BHD ( Kedai Papan)
Jalan Kapar, Klang.



Aku ke sini waze je. Senang type nama penuh kedai terus jumpa. Takde sesat2 punya....






Kedai ni cukup besar. Dalam 4 buah lot. Sambil tunggu tayar siap pasang boleh la usha2 sportrim kete.. terbaikkkk wooo.. Tapi aku tak minat sangat nak tukar2 ni.. Pakai apa ada je sudah...



Bilik menunggu ber-aircond yg sangat selesa. Ada air mineral kecik free lagi. Hehe...


Range sportrim dalam bilik ni semua rm3000 keatas. Tak mampu den...huhu

Total bil haritu.. Kopak2..huhu.. Tapi masih murah lagi pada aku... Kalau tak sebab nak jalan jauh ke pahang takde de aku nak tukar... Hehe.. Sbb kereta dah jarang2 guna... Buat perhiasan je kat rumah tu...

Harga rm920 tu untuk 4biji tayar termasuk buat balancing + alignment + skru chamber. Setel takyah pikir dah.... 



Jadi sesiapa nak tukar tayar? Aku suggest pergi la Kedai Papan... Klu ade lagi kedai murah jgn lupa bgtau aku... Hehehe



Adios






4 comments:

Unknown said...

bro, tyr yoko prada 195/50/15 sme gak ke harge kt situ

Unknown said...

Apa yg aku boleh cakap..bab skrew chamber tu mengarut jer. Tu term dan trik org kedai tayar nak pau duit owner kereta dengan skrip yang menakut2 kan. Kalau org yang paham pasal chamber pe kejadahnya semua tu, memang persetankan semua kata2 staff tayar yang kuat muhung belaka.

kayy said...

Tq bro.. Hari ni 3/6/18 Psl citer bro ni la sy trus pegi kedai ni .Dh survey lebih 10 kedai termasuk area setapak ,kajang & rawang .Mmg kedai ni yg paling murah & telus . Achilles sport1 195/50/16 tahun(1018) hanya rm148x4 = rm592 siap balancing .Bajet pulak mmg rm600 je. Haha

Belog Pak Pejal said...

Tahniah 2.... haha