Nuffnang Ads

Thursday, November 14, 2013

JJCM : Aunty Aini's Garden Cafe, Nilai


Salam. 

Kali ni aku nak cerita ttg sebuah kedai makan yg tak berapa jauh dari rumah aku. Kira jauh juga lah. Dalam 30min. sebab kedai ni berada di Nilai. Aku rasa semua tahu kewujudan kedai makan Cantik dalam taman dihiasi bunga/pokok hjau ni. cuma bila dh pindah somban ni, aku kenelah cari pot makan menarik. sekurangnya kalau org tanya? tahu lah aku jawab/ bawa fam makan. Betul tak?

Kedai Aunty Aini's, aku bukan tau sangat pot makan. Bini yg cakap nak makan sini sebab tgk bini member opis aku (merangkap opismate aku jugak) MAKAN kat sini. tapi tak tunjuk makanan, Tunjuk tempat. Biasalah pompuan, nampak tempat best je nak cuba. nak jadi cerita odw balik dr sa ke s2 aku akan lalu dr lcct tu, Jalan dalam, bini suggest makan. alang2 kan. Jadi petang tu kami makan disini. hehehe










Masa kami sampai bermangga pintu luar. rupanya ade 2 session, pagi- ptg. jadi buka semula at 530. Kami kene tunggu dlm 15min. Lps pintu buka, kami terus menuju ke meja, aku mcm biasa pilih ade kipas. panass.s hehehehe.






Pertama kali datang, tak tahu nak makan apa. Tapi sempat google sebelum masuk kedai. hahahaah. Makanan Kampung katanya yg sedap. jadi takkan kami nak cuba semua? Ambil sikit ja.. ade lah reason knp kene repeat balik.



Aku pilih, Ikan Merah Lemak Tempoyak dan Pucuk, Daging Salai lemak cili api, Sayur Kailan, Nasi putih x 2, Sirap Limau & barli Ais. RM 40.00



Kuah Lemak tempoyak ni sedap, aku sampai hirup2. Pucuk tu manis lah. Makan dengan nasi. aku nak amik Patin, tp org rumah tak makan. Takpelah bg can....




Yg ni pon sedap. Dagingnya lembut sgt.. bini kata ini plg sedap, sbb dia tak makan tempoyak. hahaha. rugi rugi....






Suasana, Hijauu semuanya. heheheh. Makanan dia boleh tahan sedaplah, mahal tu tolak belakang, barang mentah pon mahal, jadi kiralah kos dia masak, pekerja , tempat dll.. Air dia pon mahal rm4 (teh o limau), tapi abaikan.. haha janji makan sedap. selain masakan kampung ade menu western, tapi utk tmpt camtu aku prefer nasi, lepas ni nak cuba Asam pedas & Rendang ayam yg popular sgt tu. Katanya chef masterchef dtg kedai ni belaja. bukan aku kata, bini aku kata. hehe sapa nak makan sini? waze/navigate je lah ya.



Adios.





1 comment:

PRINCE said...

TheEngineers [COFFEE SHOP]
muslim owner
Come and get your caffeine fixed here.
PT 12164, Jalan BBN 1/1 F,
Putra Point 2B,
71800, Bandar Baru Nilai.
Instagram :
http://i.instagram.com/theengineerscoffee/