Nuffnang Ads

Sunday, May 18, 2014

JJCM : Ikan Bakar Muara Sg Duyung, Melaka



Hujung minggu lepas, aku buat aktiviti makan.. kemana lagi kalau bukan Melaka. itu je dekat dengan rumah. kebetulan wife punya turn belanja. Hehe

Jadi aku pilih utk ke Muara Ikan Bakar Sg Duyung. nak ke umbai ... Alai ikan bakar tu cam jauh sangat. jadi ke sg duyung pon ok sangat.. Ni bukan kali pertama.. Makan disini lebih 10x dah aku rasa.



Bila dah dapat meja.. terus ada yg hantar bungkusan nasi lemak. Kacang dan sambal kicap..

Lepas tu terus lah oder ika. Fresh2.. kalau ikot kan makan sini lg murah dari makan kat pd haritu... Haritu aku kene RM 70.00 ( Ikan, Sup daging, Nasi)

Tapi yg makan di sg duyung ni MURAH! Untuk semua ni cuma kene RM 54.00 sahaja.


Aku pilih ikan siakap ( bakar + sweet sour), Kerang rebus, Sotong goreng tepung, Kailan ikan masin, air buah x 2. nasi putih x 2... Oklah murah..

Bagusnya kat sini.. abang tu sendiri yg suggest half bakar/ half masak lain.. Sedap makan katanya... Heheh.
Ika  sweet sour tu sedap gilaaa. Perghhh rasanya mcm ada perubahan skit dr segi mSakan... Sbb selama ni makan... Rasa biasa2 je...




Kerang fresh dan manis sgt...
Kailan tu terlebih masak aku rasa... So lembik.. Huhu. 
Sotong goreng tepung ok sedap. Cuma sambal kicap dia tak kick plak.. Selama ni aku makan sedap... kali ni cam cair pulak....


Kami habis makan dalam jam 8.30mlm... Terus shoot pulang ke S2... Hehehe.

Waze : Muara Ikan Bakar Sg Duyung








Adios.

No comments: