Nuffnang Ads

Tuesday, August 11, 2015

JJCM : Aroi Thai Boat Noodle & Street Food Cyberjaya



Kembali bersiaran. Lama tak jenguk rumah ke2 ni. Selamat Hari raya semua. Hai ni aku nak cerita 1 lagi kedai makan yang  bakal popular mengikuti jejak Boat Noodle. HAHA. sebab menu dan konsep yg hampir sama. Aku dh pernah cuba makan di Boat Noodle. ( cawangan Jaya One, The School). Aku rate 8/10 lah kesedapan makan disitu. Kali ni kedai AROI THAI, ni cawangan cyberjaya. Ada lagi satu cawangan di Kota Damansara (giant). Ok .



simple.


menu

senarai menu

semua rm 1.90 semangkuk


Menu straight foward. Konsep dia dapat menu ko tulis la dekat kertas berapa banyak mangkuk yg nak dimakan. semua menu rm1.90.. jangan tertipu nampak murah, Tapi portion nya sikit la, boleh la 2 kali suap. Tapi ok je nak rasa semua menu... sikit2 lama2 kenyang jugak... paling SEDAP kat tekak aku teh ais dia dan nasi green curry chicken.

Pulut Mangga

Buat pemanis mulut. Boleh la.. takde lah sedap sangat.

Tomyam Soup Noodle

Tomyam dia failed. haha jangan la ko harap macam makan kedai thai pekat2 tu. Ni cair je soup tomyamnya. Pedas manis2 sikit. aku tak minat. nasib baik oder 2 mangkuk je


Beef Soup Noodle

Beef noodle ni lah sebenarnya menu utama bagi konsep kedai2 boat noodle ni. Ok yang ni aku boleh la bagi 9/10, takde lah sedap sangat dr menu boat noodle. tp dari menu yg dia tawarkan ini boleh oder banyak kali.


Somtam

Somtam dia boleh tahan je.




Green Curry Chicken

Ini lah yg aku cakap sedap betul tu. Teringat Krabi. hehehe. Yg ni aku oder 1 je mula2. wife makan habiskan. oder lagi 2 mangkuk. pon dia habiskan. maknanya apa? sedap lah tu kan? 


yg dioder- part 1

kenyang.....

Pada aku, konsep cafe2 camni seronok lepak ramai2 makan dengan kawan / family. menu dia agak banyak, ade jugak sayur kangkung, kepak ayam, fish ball, wantan skin etc etc, tapi aku tak oder, sebab perut tak berapa kosong. next time mungkin? Kalau tersinggah cyberjaya boleh la try makan di AROI THAI ni.




Lokasi :

AROI THAI ( korang waze je)
Shafbury Square, Cyberjaya







No comments: