Nuffnang Ads

Thursday, September 18, 2014

JJCM : Sakura Kristal , Setia City Mall



Nak share 1 kedai  di SCM ( Setia City mall). Selalu kalau aku datang SCM ni balik2 makan tempat sama, sebab kedai lain tak nampak menarik. Baru2 ni masa keluar dari Lift ternampak advert - SAKURA KRISTAL. masa tengok mula2 tak nak cuba pon. sebab NAMA dia macam Makanan Jepun. Tibe2 nampak LOGO HALAL tu. terus usha advert ni. Ade few pic makanan yg menu dia aku boleh kata kene lah dengan jiawa pemakan nasi macam aku ni. So aku usha address nmap kat tepi. tu. Dia lorong Starbuck. keluar dr tu hujung menghadap PARK. Hmmmm patutlaaa tak pernah tau kewujudan kedai ni. HAHAHA. Bila dah nampak tanda HALAL barulah berani nak cuba.


sebabkan adv ni la buat aku terpanggil nak makan kat kedai ni. hehe


Ini lah kedainya. Lupa pulak aku nak snap pic depan kedai. Masa masuk rasa cam best pulak lepak sini. Tenang je. Staff semua melayu. Aku sempat tanya kitchen sapa masak. Staff kata - Melayu. Haa ok lah kan? So aku pilih tempat  huung ssekali. Senang.. Menu sampai

Dekorasi kedai sangat clam, cosy dan kemas. Klu tengok mcm kedai2 mahal. Tapi harga FOOD sangat BERPATUTAN


NI je menu? terkejut aku. HAHA. So aku minta menyu yg proper tu. sebab ni set untuk Lunch Set kot? Belek2 buku menu. ok lah. menu dia taklah banyak sangat. macam menu kopitiam je. ade nasi goreng, western, mee goreng. Air, part dessert aku tak perasan pulak. Last2 aku berbalik pd menu simple ni. SET  tu datang dengan Air free. Biasakla promo2 Lunch Set kan?


Aku pilih : MUST TRY ( Seafood Nyonya ) & Peranakan Seafood. Both menu ni ditulis MUST TRY. Maknanya sedap la kot? mari kita cuba. Set datang dengan Nasi Putih , Pilihan Air, Lime Ice,Ice Lemon Tea.

Menu


Yang sampai dulu. Seafood Nyonya. Bau je dah sedap. Besar gila portion. Pd aku boleh makan 2org. cukup makan. Tunggu nasi sampai. Aku rasa terus. perghhhhh sedap seh! dalam ni ade : udang/ sotong/ikan frozen. (aku kenal sangat la frozen item ni kan) Tapu takpe. sebab rasa dia mcm fresh dan kuah tu sedap sangat! tak rugi pon makan. Bendi tu fresh la. Kita paham laa kedai camni dengan harga RM13.90 (set) ok sangat dah ni dgn portion cukup makan ni.

Seafood Nyonya

Lupa snap Peranakan Seafood. Yg ni pon sedap. sama jugak dlm ada ikan/ sotong/ udang. Kuah dia rasa mcm green curry thai sikit. Sedap jugak. Overall - BOLEH REPEAT ! and cuba menu lain pulak. aku bgai 8/10 hehe. sebab sedap !

Atas : Peranakan Seafood


Jemput Makan

Sesiapa yg nak pergi SCM jemputla makan kat kedai ni. sedap pada aku. portion ok sangat. Menu dia mungkin terhad. Tapi choice tu masih ada, Macam masakan nyona. peranakan bukan senang nak jumpa kan?


Alamat :

KAFE SAKURA KRISTAL
LG 39. Setia City Mall
( keluar dari Starbucks and ke kiri)



Total bil include tax untuk food kat atas ni cuma RM 36.89.







No comments: