Nuffnang Ads

Sunday, April 20, 2014

Melaka untuk makan!




Satu negeri yg paling aku suka untuk buat aktiviti makanan selain Penang? adalah MELAKA! Selain dekat dgn rumah. haha. Aku jugak rasa melaka paling best kalau nak jalan ronda2 sevab kita tau tu kota bersejarah. 10x jalan amik gambar depan A Famosa pon tadek hal punya.

Ini kora entry ke-2 pasal makanan melaka. Kali ni aku nak cerita pasal Kedai Baba nyona yg jual beraneka Ice Kacang. 
Ade cendol, ais manggo, ais durian. perghh banyak lagi. Satu mangkuk RM4.50


Jonker 88. 

Kedai ni berada di laluan Jonier walk. Kalau time ade pasar malam ptg2 tu mungkin susah nak nampak la.. sebabnya terhadang dek pasar2 kat situ. Jadinya pergi time pasar blom bukak. hehe


Menu yg paling popular kat sini adalah Asam laksa dia. Lepas tu ada pelbagai ais2 menarik utk dicuba. Cara oder senang self-servis. Pergi kaunter oder. bayar amik makanan. cari meja! atau korang terbalik kan je. Cari meja dan oder =D



Asam Pedas Hajjah Mona.


Kami dh pernah cuba Asam pedas Claypot. selain dr harga yg agak mahal. Pd aku rasa dia kategori boleh laa. Maka kita cuba Asam Laksa yg agak popular juga. Dia berada di deretan rumah. sebelah dgn sebuah hotel. *aku lupa*




Aku suka lagi asam pedas hajah mona. Sedap! Simple dan tak cair sgt. sedang2 je. Satu piring ikan asam pedas berharga rm4-6. Nasi tu rm2.00 dah siap sayur.


Kalau dah alang2 di area Jonker walk? Sila lah beli HALAL Portugese Egg Tart ni! 



Harga sekotak utk small - 6biji adalah RM7. Sedap sangat2 makan panas2. Lembut gila telur dia dan pastri dia. huhu.. 





Next entry : Levain Cafe










No comments: